Tuesday, April 29, 2014

Petua rambut sihat, hitam dan lebat

Assalamualaikum..


Rambut yang sihat, hitam dan lebat serta cantik adalah idaman tiap wanita. Gitu juga lelaki masa kini yang sudah mula mementingkan penjagaan rambut.

Macam-macam petua tradisional dan moden yang boleh dicuba. Kini rambut yang  sihat, hitam dan lebat serta cantikbukan lagi sekadar impian.

Jom baca apa petua-petua tradisional yang anda boleh cuba;


Petua Pertama:
Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama sejam. Lakukan 2 kali seminggu.InshaAllah anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semulajadi.

Petua Kedua:
Ambil lemak ayam dan masak sehingga menjadi minyak. Sapukan ke kulit kepala seeloknya pada waktu malam. Amalan ini juga dapat mencegah kelemumur. InshaAllah.

Petua Ketiga:
Rendamkan kacang hijau semalaman. Tapis dan gunakan airnya bagi disapu atas kulit kepala sambil dipicit perlahan2. Amalkan selalu hingga rambut baru kelihatan tumbuh.

Petua Keempat:
Ambil minyak sayuran dan tuala bersih. Kemudian, panaskan minyak sayuran. Selepas itu lumurkan minyak tadi pada rambut. Oles rambut anda (pastikan minyak tidak terlalu panas semasa dilumur). Kemudia tekup rambut dengan tuala selama 20 minit dan bilas rambut dengan bersih. InshaaAllah, masalah rambut kering akan dapat diatasi dengan baik. Amalkan selalu untuk mengatasi masalah rambut kering.

Petua Kelima:
Campurkan air asam jawa dan santan, bunga kenanga atau bunga-bunga yang wangi baunya. Campurkan semua bahan-bahan tadi dalam sebuah bekas. Kemudian, basuh rambut dengan campuran bahan tadi. InshaaAllah rambut akan berbau harum malah boleh mengelakkan masalah rambut gugur.


Petua Keenam:
Ambil syampu dan kuning telur. Campurkan sedikit syampu bersama kuning telur dalam semangkuk air suam. Kemudian, cuci/bilas rambut eperti biasa menggunakan campuran syampu dan kuning telur tadi. Amalkan dua kali seminggu. Jangan lupa untuk membilas rambut anda. InshaaAllah, masalah rambut berminyak akan dapat diatasi.  


Petua Ketujuh:
Ambil beberapa helai bunga melur atau bunga melati dan daun pandan perlulah dihiris halus /cincang atau pun ditumbuk sehingga hancur. Kemudiannya dicampur bersama minyak bijan. Sebatikan campuran ini dan kemudian disapukan pada keseluruhan bahagian kepala (rambut). Biarkan selama 20 minit sebelum rambut dicuci bersih. Amalkan dua atau tiga kali seminggu. Insyaallah ramabut akan lebih lebat.


SELAMAT MENCUBA :)

SHAKLEE juga ada SET PENJAGAAN RAMBUT, lihat di SINI & SINI.










Nurzhinan Mohd Yunus | Shaklee Independent Distributot [ID : 1085116]
SMS or WHATSAPP 013-5707812 | FB : Ziana Beauty Shoppe


Kawal selera makan dengan Shaklee

Assalamualaikum..

Makan.. makan.. makan.. tentunya sukar bagi yang susah nak kawal selera makan kan.. lagi-lagi yang ingin kuruskan badan, tapi selera makan tetap 'maintain' jugak.. macam2 trik kawal selera makan dah cuba tapi tak berjaya jugak..

Kini dengan SHAKLEE lebih mudah dan berkesan. Supplement Shaklee yang sesuai dalam mengawal selera makan ialah ESP, Cinch Shake Mix dan Omegaguard.

Bagaimana ia membantu?

ESP - Energizing SOy Protien
ESP ialah protien berasaskan soya non-GMO (yang tak diubah genetiknya). Protien merupakan diet terbaik terutama yang ingin mengawal selera makan sekaligus membantu kuruskan badan. Protien mengenyangkan.
Begitu juga dengan ESP, 1 hidangan ESP sangat mengenyangkan dan boleh tahan lapar berjam lamanya. 1 hidangan ESP sama dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
Kandungan indeks glisemik yang rendah, 39 juga membuatkan rasa kenyang lebih lama dan ini sangat membantu mereka yang ingin menguruskan badan.



Cinch Shake Mix
Cinch juga sangat mengenyangkan. Juga berasakan soya non-GMO. kandunagn indeks glisemik rendah, 22 sangat-sangat bagus dalam mengawal nafsu makan. Kelebihan Cinch Shake Mix ini, ia mengandungi Cinch Pro iaitu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leucine. Leucine membantu memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Kandungan serat tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian amat membantu mengurangkan nafsu makan, ia memberi kita rasa ‘kenyang’ dengan melambatkan pergerakan makanan dalam sistem pencernaan kita. Makanan berserat juga memerlukan kita mengunyah dengan kadar yang lebih, membuatkan kita menikmati makanan lebih lama dari biasa, sekaligus mengelakkan tabiat makan secara berlebihan.


Omegaguard
Kandungan asid lemak omega 3 di dalamnya dipercayai membantu mengawal selera makan. Omega 3 akan bertindak balas dengan hormom leptin. Hormone Leptine yang mengawal selera makan, juga dapat meningkatkan kadar metabolisme badan dan pembakaran lemak jadi lebih cepat.











* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe

IG: vitamincanteksihat


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Monday, April 28, 2014

Kenali kitaran haid yang normal | Kesuburan

Assalamualaikum..

Kitaran haid wanita berlaku setiap bulan secara puratanya ialah 28-30 hari. Tapi ada wanita yang mengalami kitaran yang pendek dan panjang tetapi masih lagi normal jika kitaran haidnya antara 21 hingga 35 hari.

Dalam kitaran haid yang berlaku selama 28 hari, fasa yang berlaku ialah:

Hari 1-7
Dalam masa ini berlaku fasa pengeluaran darah haid. Sebaik-baiknya pada hari pertama haid, setiap wanita menadakan pada kalendar bagi tujuan merancang keluarga sama ada mahu hamil atau mengelakkan kehamilan.

Hari 7-14
Dalam masa ini dinamakan fasa follicular di mana tahap hormon estrogen meningkat dalam tubuh seorang wanita. Pada rahem wanita, dinding rahem akan menebal bagi persediaan untuk hamil. Ovum dalam ovari pula mematangkan diri untuk dikeluarkan ke saluran fallopian bagi tujuan persenyawaan.

Hari 14
Pada masa ini proses ovulasi bermula di mana telur ovum dikeluarkan dari ovari. Dalam pada masa yang sama hormon Luteinizing (LH) akan meningkat dalam darah. Telur ovum yang disenyawakan dengan sperma teurun ke rahem melalui fallopian tube semantara telur ovum yang tidak disenyawakan akan mati.

Hari 15-28
Fasa ini dinamakan fasa luteal atau fasa secretory. Pada masa ini hormone progestrone dikeluarkan untuk menrangsangkan penebalan dinding rahem. Jika tiada persenyawaan berlaku, tahap hormon ini akan menurun dan menyebabkan dinding rahem akan runtuh dan mengalami pendarahan hai pada hari pertama kitaran haid.


Tahukah anda
Pengiraan kitaran haid penting untuk setiap wanita.. terutama yang telah berkahwin, ia penting dalam menentukan waktu subur.
Pasangan suami isteri yang ingin HAMIL, masa yang terbaik untuk melakukan hubungan intim suami-isteri ialah pada hari ovulasi, di mana telur ovum dikeluarkan dari ovari. Ia berlaku lebih kurang 14 hari daripada hari pertama period seterusnya. 

Contoh, jika kitaran haid adalah 28 hari, maka hari subur ialah 28 hari - 14 hari = 14 hari.
Jadi, hari ke 14 itu adalah hari subur.
Jika kitaran haid selama 30 hari, maka 30 hari - 14 hari = hari ke 16 ialah hari subur bukan lagi hari ke 14. Sekiranya kitaran haid adalah 35 hari, maka 35-14 = hari ke 21 adalah waktu suburnya.

kredit to Dr Zubaidi

Andakah kitaran haid anda teratur?
Sekiranya kitaran haid tidak menentu, agak sukar mengira hari subur.. berkemungkinan sukar juga untuk hamil..
Walabagaimanapun, rezeki itu datang dari Allah, kita berusaha, berdoa & bertawakal kepada Allah swt.

Kawal atur kitaran haid dengan suppelement Shaklee, GLA Complex bagi wanita.
Kesuburan lelaki dapat ditingkan dengan vitamin E dan Zinc Complex.
Set Kesuburan suami isteri.










* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe

IG: vitamincanteksihat


Sunday, April 27, 2014

Trick kawal selera makan

Assalamualaikum..

Berat mudah naik sebab selera makan membuak-buak.. baru jer makan dah lapar balik..
Jom saya kongsikan trik2 yang mudah untuk kawal selera makan anda..


Jangan skip waktu makan
Sikap suka skip makan ni dah jadi habit. Ramai yang berpendapat dengan skip waktu makan (sarapan,makan tengah hari & makan malam terutamanya) dapat bantu turunkan berat. Ia salah sama sekali!
Tahukah anda, makin kerap anda makan, tapi dalam kuantiti yang sedikit dapat membantu meningkatkan metabolisme badan.
Makan dengan kerap seperti makan buah-buahan atau bijirin berkhasiat. Ia membantu kawal selera makan dan menstabilkan gula dalam badan.

Pengambilan serat sepanjang hari
Pengambilan serat dapat membantu anda merasa kenyang lebih cepat dan tahan lama. Ini kerana badan anda akan memproses makanan yang berserat lebih lambat dan membantu anda kenyang lebih lama.
Kajian dalam Journal of American Dietetic Association mengatakan menikmati makanan berserat setiap hari dapat mengurangkan risiko diabetes dan penyakit jantung.
Jumlah serat yang diperlukan setiap hari adalah 25g. Serat boleh didapati banyak dalam sayur-sayuran dan buah-buahan.

Gunakan pinggan/bekas makan yang kecil
Makan menggunakan pinggan yang besar akan menganggap makanan di atas pinggan itu sedikit dan akan menikmatinya sehingga habis. Jadi amalkan makan menggunakan pinggan yang kecil saiznya.

Tidur yang cukup
Tempoh tidur yang terbaik antara 6-8 jam.Tidur yang cukup juga membantu meningkatkan metabolisme badan. Bagi yang kurang tidur, ia sebenarnya meletihkan badan kerana badan tidak dapat berehat dengan secukupnya. Nafsu makan juga meningkat kerana badan memerlukan tenaga lebih untuk bekerja.

Minum air suam banyak
Meminum air suam paling kurang 2-3 liter sehari sangat bagus untuk tubuh badan. Ais suam juga membantu mengawal rasa lapar dan membantu membuang lemak2 kosong dalam badan.

Periksa sebab anda lapar
Ini penting. Cuba anda semak balik sebab apa cepat lapar? Nafsu semata-mata? Sedangkan baru makan sekejap tadi kan?


Tulis makanan yang diambil tiap hari
Cara ini ala-ala diari, anda menulis makanan yang anda makan tiap-tiap hari. Mengingati apa yang anda makan dapat mengaktifkan bahagian otak yang mengawal nafsu makan. Jadi tulislah makanan yang anda ambil setiap hari. Seeloknya, sediakan satu diari makanan untuk anda.

Motivasi diri
Sangat penting. Tak ada motivasi macam mana nak capai matlamat kan.. Dengan bermotivasi, anda akan berjaya mengawal nafsu makan dan mengawal kuantiti makanan harian.

kerdit: http://rapi.karangkraf.com, ohmudah.com,









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe
 
 

Thursday, April 24, 2014

Petua hilangkan lingkaran hitam atau eye bag bawah mata




"Lingkaran hitam" atau gelap juga digelar “eye bag”. Cik Gee tahu masalah eye bag ini sangat mengganggu golongan wanita khususnya yang sangat mementingkan kecantikan.


Apa yang menyebabkan eye bag ini terjad?


  • Penuaan
Kulit halus dan nipis di bawah mata akan semakin menipis bila bertambahnya usia. Pembuluh darah juga akan lebih menonjol dan menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata.

  • Faktor Genetik
Genetik juga memainkan peranan terjadinya lingkaran gelap di bawah mata.

  • Kekurangan nutrisi
Lingkaran gelap di bawah mata boleh berlaku disebabkan oleh kekurangan nutrisi dalam diet harian seperti kekurangan Vitamin A, C, K dan E. Pengambilan vitamin dalam diet harian mampu membantu mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata.

  • Kurang tidur
Kurang tidur juga boleh menjadi punca berlakunya lingkaran hitam di bawah mata. Pastikan anda mengamalkan tidur yang mencukupi (6 jam untuk dewasa, 8 jam untuk kanak-kanak).

  • Merokok dan minuman beralkohol
Lingkaran hitam di bawah mata juga biasanya boleh menjadi petanda kurangnya air dalam tubuh badan dan terlalu banyak mengambil minuman beralkohol ataupun berkafein.

  • Sinaran UV
Kulit yang sentiasa terdedah dengan pancaran sinaran matahari yang berlebihan akan menyebabkan melanin dihasilkan dengan lebih banyak. Sewaktu penghasilan melanin ini yang berlaku pada lapisan epidermis, kulit akan berubah menjadi lebih gelap (coklat).

  • Perubahan hormon
Perubahan hormon yang berlaku ketika kehamilan atau ketika menstruasi juga akan menyebabkan lingkaran gelap di bawah mata.

  • Alergi
Salah satu penyebab lain adalah disebabkan alahan dan alergi kepada sesuatu makanan/bahan lain yang menyebabkan kegatalan di bawah mata. Lingkaran gelap akan muncul sekiranya selalu menggaru dan menggosok mata dengan kerap.




Petua hilangkan tanda hitam di bawah mata : 


  • Banyakkan meminum air kosong
Lebih lebih lagi jika anda seorang aktif melakukan pelbagai aktiviti. Pengambilan air kosong amat baik untuk menjaga kesegaran kulit mata.

  • Makan sayur-sayuran hijau
Andainya anda kurang nutrisi, mulai sekarang tambahkan sayuran hijau dan makanan yang kaya dengan antioksidan dalam menu harian. Sayuran bewarna hujau seperti bayam, kangkung, sawi dan sebagainya kerana ia sangat kaya dengan beta karotin yang baik untuk mata. Sayur-sayuran berwarna oren dan merah seperti lobak merah, tomato dan labu juga mengandungi beta karotin yang sangat tinggi.

  • Gunakan timun atau tomato
Hirisan timun ataupun tomato boleh anda tekapkan pada kedua-dua mata selama beberapa minit. Ataupun boleh tekapkannya semalaman sebelum masuk tidur.

  • Gunakan krim pelembap khas untuk lingkaran mata
Krim pelembap boleh membantu melembap dan menghilangkan lingkaran gelap di bahagian bawah mata. Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara.

  • Menggunakan uncang teh
Komponen yang terkandung dalam uncang teh dikatakan mampu mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata. Caranya, basahkan uncang teh dengan air suam dan letakkan pada mata selama lebih kurang 10 minit.

  • Air Mawar
Air mawar juga dikatakan mampu membantu mengurangkan lingkaran gelap dan kedutan di sekitar mata. Caranya, letakkan beberapa titik air mawar pada kapas muka dan digosok pada sekitar mata dengan lembut. Lakukan selama 5 minit setiap hari selama 2 hingga 3 minggu.

  • Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil)
VCO dikatakan mampu mengatasi permasalahan lingkaran gelap di bawah mata. VCO mampu mengekalkan kelembapan di sekitar mata dan dapat mengurangkan noda hitam dan garis-garis halus di sekitar mata.

  • Melakukan senaman mata adalah sangat baik untuk kesihatan mata. Caranya dengan mengerdipkan dan memejamkan mata anda kerana ia mampu mengurangkan keradangan dan rasa letih pada mata.

  • Amalkan pengambilan buah beri dan prun. Kebanyakan buah-buahan yang berwarna ungu ini sangat kaya dengan sebatian yang di kenali sebagai ‘anthocyanidins’ yang terbukti memberi manfaat pada kesihatan mata. 


-
-
-



Cik Gee nak kongsi juga cara menghilangkan lingkaran hitam atau eye bag dengan lebih mudah iaitu dengan mengamalkan supplement dari Shaklee, antara cadangan dari cik gee :


Gabungan 5 karotenoid yang paling berkhasiat iaitu karotena, astaxanthin,  beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah perlindungan antioksida yang lengkap. Ia mengandungi estrak unik dari tomato, biji benih anggur, minyak kelapa sawit, bunga Marigold dan tunas brokoli. 
Vitamin awet muda. Ia sangat membantu mereka yang ada masalah kulit berminyak, tompok hitam dan bekas parut pada kulit. Menarinya vitamin E Shaklee ini boleh dibuat masker. Boleh sapu minyak vitamin E di sekitar mata atau kawasan muka. 


Vitamin asas untuk kecantikan. Kerana vitamin C ini membantu merangsang pembentukan kolagen dalam tubuh. Kulit yang cukup kolagen akan lebih anjal, kurang kedutan dan nampak lebih muda. 


Eye Treatment yang tidak melekit dan tidak berminyak. Ia boleh disapu pada sekitar mata setiap hari. Pengambilan yang konsisten pasti akan memberikan hasil yang memuaskan. Eye Treatment membantu mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.


Supplement kolagen terbaik dari Shaklee. Ia berkesan mengurangkan kesan hitam bawah mata. Pengambilan selama 8 minggu berturut turut (3-4 kotak collagen powder) akan memberikan hasil kepada kulit yang lebih gebu dan cantik berseri.


6. Overnight Renewal Whitening Cream #NutriWHite
Krim malam terbaik untuk mengurangkan lingkaran hitam di sekitar atau bawah mata. Kandungan vitamin C aktif membantu mengurangkan tompok hitam dan menjadikan wajah lebih berseri. Dan Scullcap menghilangkan keradangan pada kulit seterusnya menjadikan kulit cerah sekata.





Jom .. cik gee nak share apa kata mereka #ShakleeEffect















Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

013-5707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe




Wednesday, April 23, 2014

15 cara mengatasi muntah dan loya semasa hamil | Peppermint Shaklee




Assalamualaikum...

Hari ini terasa nak berkongsi pulak pasal "morning sikcness".
Mabuk pada awal kehamilan juga dikenali sebagai morning sickness. Antara punca morning sickness ini berlaku kerana hormone hCG yang dirembeskan dalam kuantiti yang banyak pada peringkat awal kehamilan.

Ketahui 15 cara mengatasi muntah dan loya semasa hamil: kredit
1. Anda boleh makan craker ataupun makanan ringan kesukaan anda sejurus bangun dari katil. Ini akan membantu menyerap asid perut dan membantu menyimpan tahap gula dalam darah anda daripada terlalu rendah.

2. Cuba makan makanan ringan setiap 2 jam atau sepanjang hari anda untuk memastikan perut anda tidak kosong dari mengisi asid mencetuskan loya.

3. Jangan lupa snek sebelum tidur anda! Ia merupakan salah satu cara mengatasi muntah.

4. Makan makanan yang boleh mencegah muntah dan loya seperti buah avocado; protein; keju; susu; yogurt; mentega, kacang disapu di craker dan roti; pasta dan lain-lain.

5. Legakan perut dengan memakan makanan berhalia. Hidu lemon atau minum jusnya, ini boleh membantu meneutralkan asid yang terdapat dapat perut.

6. Sekiranya anda rasa loya, asam boleh mengurangkan rasa loya.

7. Elakkan makan makanan yang boleh mencetuskan muntah seperti makanan berminyak, kafein, makanan manis seperti gula-gula, coklat, kek dan lain-lain.

8. Minum 10 gelas air sehari untuk mengantikan bendalir badan yang hilang dan juga mengelakkan sembelit.

9. Elakkan meminum sejumlah besar air atau minuman lain semasa makan.

10. Ambil vitamin pranatal anda selepas makan atau sebelum tidur.

11. Pakai pakaian yang menyejukkan dan selesa. Ini disebabkan perubahan hormon ibu hamil menyebabkan badan berasa panas yang boleh mencetus perut anda mual. Dalam masa yang sama, elakkan pergi tempat yang hangat dan penuh sesak.

12. Jauhkan dari bau-bau yang tidak menyenangkan yang boleh menyebabkan anda muntah.

13. Anda boleh cuba menarik nafas yang panjang.

14. Tidur untuk mengelakkan keloyaan.

15. Jumpalah doktor anda untuk mendapatkan pil mencegah muntah sekiranya keloyaan anda teruk.



Atasi morning sickness dengan supplement Shaklee


Supplement yang sesuai untuk masalah morning sickness ini ialah Peppermint Ginger Plus Shaklee..


Harga pasaran - RM 45.00



Peppermint Ginger Plus merupakan supplemen yang dihasilkan daripada kombinasi 4 herba yang sangat bagus untuk dalaman; DAUN PUDINA, HALIA, FENNAL (POKOK ADAS) dan CEKUR MANIS (ANISE).


Kebaikan Peppermint Ginger Plus kepada ibu hamil:
  • Membantu mengurangkan rasa loya, mual akibat morning sickness
  • Membantu mengurangkan masalah alergi pada saluran usus
  • Merangsang rembesan enzim Salvia untuk mencernakan makanan
  • Membantu menghilangkan kembung perut
  • Melegakan kesakitan perut
  • Membantu memberikan peredaran tenaga di dalam badan
  •  
Peppermint Ginger Plus ini juga sesuai untuk:
  • Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
  • Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
  • Mereka yang sering mengalami kembung perut
  • Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan. 








Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe


Saturday, April 19, 2014

Eratkan keintiman dengan Shaklee

Assalamualaiku, salam sejahtera

ENTRI ini khas untuk suami isteri sahaja yer..


Eratkan keintiman dengan Shaklee.. Set Keintiman Suami Isteri
Cadangan supplement yang khusus untuk mengeratkan keintiman ialah :

Alfalfa Complex & vitamin E

Jom ketahui manfaat alfalfa dan vitamin E


Alfalfa Complex
Botol besar 700 tablets RM 97.50
Botol kecik 330 tablets RM53.75

Manfaat alfalfa untuk suami isteri :
  • berfungsi ala-ala kacip fatimah untuk merapatkan bahagian intim isteri
  • mmebantu meningkatkan libido
  • meningkatkan keinginan untuk bersama
  • membantu mengatasi masalah keputihan isteri
  • merawat masalah kekeringan miss V (vagina wanita)
Vitamin E 120 capsuls RM149

Manfaat vitamin E untuk suami isteri :
  • lebih bertenaga 
  • rekasi lebih lama
  • lebih cepat terangsang
  • orgasma lebih kerap dan bersemangat
  • membantu menstabilkan hubungan seks/kewanitaan terutama ibu menyusu yg mempunya kandungan prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi.
Vitamin E juga bagus untuk isteri/wanita dalam menstabilkan hromon. Secara langsung ia meningkatkan citarasa seksual.

kredit: vitamomma.com









* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe

IG: vitamincanteksihat