Wednesday, May 28, 2014

Testimoni Hamil, Pantang, Menyusu anak ke-3 dengan Shaklee

Assalamualaikum...
Harini nak share my own testimonial consuming Shaklee sepanjang tempoh hamil,berpantang & menyusu anak yg ke3.
Asalnya consuming Full Set Hamil Shaklee..tapi dapat pula bonus lain rezekii hehe..

Sepanjang tempoh hamil Eyda memang konsisten consume Set Hamil Shaklee. Ini yang Eyda ambil :
  • Vitalea
  • Bcomplex
  • Vita c SR
  • ESP
  • Ostematrix
  • Omega Guard (Bulan ke5 Hamil)
Alhamdulillah sangat2 best consume Set Kehamilan ni..apa yang best?
  • Rasa Bertenaga
  • Sembelit memang langsung xde..Lawas je
  • Berat tak naik mendadak
  • Hb alhamdulillah ok(sekali je drop) tp lepastu dah ok balik.
  • Kaki xcramp malam2
After dah bersalin (23/4/2014) Eyda teruskan lagi pengambilan supplement2 di atas..cuma add on :
  • Zinc Complex (terus ambil after bersalin)
  • Alfalfa complex (Hari ke7 pantang start ambil)
  • Lecithin (Hari ke15 pantang)
Yang ni part paling BEST! Pantang tapi tak rasa macam berpantang.

-Sejurus after bersalin Eyda ambil Esp + Ostematrix nak kasi hilang lenguh2 badan + tambah tenaga(memang berkesan)
  • Luka cepat sembuh(hari ke7 pantang nurse datang cek luka dah kering)
  • BABY GEBU + PUTIH(Sampaikan nurse & doctor pun tegur)
  • Susu badan banyak
  • Baby langsung xkena jaundis
  • Badan rasa segar
  • Takde sakit urat
  • Rahim cepat mengecut(bidan yang cakap masa datang urut)
  • langsung tak sembelit (lawas sokmo)
  • Cergas sokmo sebab rasa sihat tak macam lepas bersalin
+ dapat bonus lain.. Ramai yang tegur kulit muka nampak cerah + flawless (saya memang jenis xsuke makeup..memang natural face gituje :))

Mule2 tak caya orang cakap sampailah che suami tegur 2,3hari lepas cakap nampak lain muka..

Alhamdulillah..rezeki Allah beri pada saya masa mengandungkan ank ke3 ini dapat consume Shaklee..

Now memang ternyata Shaklee memang BERKESAN!!

Tq Allah Tq Shaklee
Feel free to share
sharing by Eyda Sukiman










-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp: 0135707812

 




Testimoni Omegaguard untuk Kanak-kanak

Assalamualaikum..

Entri ringkas, sekadar ingin berkongsi pengalaman ibu-ibu yang memberi Omegaguard untuk anak-anak.

Jom baca apa kata mereka...






Apakah manfaat Omegaguard kepada Kanak-kanak

1. Menguatkan sistem imun kanak-kanak daripada mudah terkena jangkitan selsema atau demam. 
2. Kesihatan sistem kardiovascular - jantung, arteri, salur darah yang sihat. 
3. Membantu merawat eczema - bagus untuk mencantikkan & menyihatkan kulit.
4. DHA dan EPA bagus untuk perkembangan minda kanak-kanak. 
5. Sangat disyorkan kepada kanak-kanak yang hyperactive dan autisme.
6. Membantu menguatkan memori kanak-kanak

Cara makan : 
Kanak-kanak boleh mengambil 1 kapsul sehari. 
 







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..



Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe




Tuesday, May 27, 2014

TIP: Cara rangsang anak mendapat semua nutrien dalam makanan harian

Assalamualaikum...

Sejak kecil lagi sebenarnya kita sudah di galakkan makan banyak buah dan sayuran.. pendek kata makan banyak makanan yang berkhasiat. Memang amat mudah untuk diingati, diikuti tapi untuk melaksanakan sebenarnya agak sukar terutama kanak-kanak.


Berikan makanan yang padat dengan nutrien
Pastikan makanan yang anda beri kaya dengan nutrien penting dan tidak tinggi kalori. Ia sangat sesuai bagi kanak-kanak yang mempunyai selera yang kecil. Contoh, berikan sayur, buah, susu, daging tanpa lemak, ayam serta bijirin penuh.


Jadikan waktu makan menarik
Sediakakan bahan-bahan yang diperlukan. Contoh, biarkan anak menyediakan sendiri sandwhich mereka. Potong sandwhich ikut bentuk yang mereka suka seperti corak bintang, segitiga... jika merekan suka banyak buah-buahan juga boleh diletakkan sekali.. Tujuan supaya anak dapat menghabiskan semua hidangan tersebut.


Anak-anak turut sama terlibat menyediakan hidangan
Kanak-kanak bersifat ingin tahu. Jadi dengan membiarkan anak-anak terlibat sama dalam menyediakan hidangan mungkin dapat mendorong mereka ingin merasa pelbagai jenis makanan. Tapi pastikan anda menyediakan makanan yang berkhasiat =)


Terus berikan makanan yang ditolak
Jangan mudah berputus asa jika anak-anak enggan makan makanan yang anda beri. Cuba lagi beri makanan pada masa lain dan berikan dalam kuantiti yang kecil agar mudah untuk mereka memakannya. Kajian menunjukkan bahawa percubaan sebanyak 15 kali (dengan cara masakan dan penyampaian yang berbeza ) diperlukan sebelum kanak-kanak menerima makanan tersebut.


Makan bersama-sama
Anak akan lebih bertambah selera makan jika anda (ibu ayah) sama-sama makan bersama. Ini salah satu cara yang baik untuk menunjukkan tabiat makan secara sihat. Ia juga membantu mengelakkan gangguan yang mungkin menyebabkan anak-anak kurang berselera makan.


kredit: nutritional society of Malaysia








Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.
 
 
 

Saturday, May 24, 2014

15 Makanan Terbaik untuk Kulit Cantik dan Sihat

Assalamualaikum..

Makanan sebenarnya sangat penting untuk tubuh badan yang sihat dan mendapatkan kulit cantik. Jika anda inginkan kulit cantik berseri mulakan dengan makanan. Banyakkan makan sayuran dan buahan kerana keduanya memang kaya dengan pelbagai khasiat. 

1. Betik. Kaya dengan pelbagai manfaat. Sangat rendah kalori (hanya 39 kalori dalam setiap 100g!) dan juga langsung tidak mengandungi kolestrol. Pilihan terbaik jika ingin mengurangkan berat badan. Juga rendah fruktosa dan baik untuk penghadaman. Mengandungi antioksidan,Vitamin C dan E serta beta-karoten yang sangat baik untuk mengurangkan keradangan dan jerawat. Vitamin C juga dapat melindungi kulit daripada kerosakan akibat pancaran cahaya matahari.

2. Biji-bijian. Biji Chia, biji bunga matahari, biji labu, dan biji flaks adalah baik untuk kulit. Biji labu dan bunga matahari kaya dengan selenium, Vitamin E, magnesium dan protin. Selenium dan protin dapat menghindari kedutan kulit, manakala Vitamin E dapat menambahkan kelembapan kulit dan magnesium pula dapat menurunkan tahap tekanan anda. Asid lemak Omega 3 yang terkandung dalam biji flax dan chia sangat bagus untuk melawan kedutan dan jerawat.

3. Coklat Gelap (dark coklat). Kaya dengan antioksidan, asid lemak dan flavanols yang membantu memberikan kulit yang bersinar. Antioksidan dalam coklat gelap membantu mengurangkan kekasaran kulit dan melindungi kulit daripada kerosakan akibat sinaran matahari.Kandungan koko di dalamnya juga baik untuk jantung.


4. Bayam. Kaya dengan pelbagai nutrien. Sumber terbaik untuk zat besi, folat, chlorophyll, Vitamin E, magnesium, Vitamin A, fiber, protin tumbuhan, dan Vitamin C. Bayam juga sangat bagus untuk kulit kerana kaya dengan antioksidanya serta Vitamin A, C dan E.

5. Ikan salmon. Kaya dengan pelbagai vitamin termasuk vitamin D dan omega-3. Juga makanan yang baik untuk menetang tekanan, kemurungan dan kebimbangan. Vitamin D baik untuk jantung, tulang, kolon dan otak yang sihat. Asid omega-3 terbaik untuk masalah keradangan, kedutan dan jerawat. Juga membantu melembabkan kulit dari dalam dan rambut yang kuat dan sihat.

 6. Lobak merah. Baik untuk mata dan kulit. Sangat membantu membersihkan cela akibat jerawat. Kaya dengan Vitamin A. Vitamin Ajuga  membantu mengurangkan pertumbuhan sel barah kulit. Pastikan memakan separuh cawan baby carrot setiap hari untuk kulit yang cantik dan sihat.

 7. Minyak kelapa. Antara sumber lemak saturat yang paling tinggi iaitu lebih kurang 90% kalori seperti lemak saturat. Ia mengandungi asid laurik, agen antibakteria yang sangat hebat yang menghalang virus, jangkitan, keradangan dan jerawat. Minyak kelapa juga kaya dengan asid lemak asas dan vitamin E, yang lengkap untuk menjadikan kulit anda lembab, lembut dan bebas kedutan.

8. Teh hijau. Sumber antioksidan yang sangat baik, juga asid amino yang unik, L-theanine yang membantu menenangkan badan dan mengurangkan tekanan. Apabila teh ini dalam keadaan panas, ia akan mengeluarkan catechins, sejenis antioksidan yang terbukti sebagai anti-barah dan anti-keradangan. Teh hijau juga mungkin dapat mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi.







10. Strawberry. 1 cawan strawberry menyediakan 130 peratus Vitamin C iaitu zat yang kuat untuk meningkatkan pengeluaran serat kolagen.Kolagen berfungsi membantu kulit tetap tegang dan lembut. Semakin banyak Vitamin C bererti semakin sedikit garis-garis yang muncul di kulit.



11. Tomato. Kajian menunjukkan peserta yang makan lima sudu pasta tomato kaya lycopene setiap hari selama tiga bulan memiliki perlindungan 25 peratus lebih banyak terhadap pancaran sinar matahari. Selain itu, makanan ini juga menjadikan kulit mempunyai lebih banyak kolagen untuk mencegah kulit daripada kendur.

12. Salad. 6 helai daun salad mengandungi 100 peratus keperluan Vitamin A harian. Ia berfungsi mengembalikan meremajakan kulit dengan cara meningkatkan pergantian sel. Selain itu, kandungan kalium dalam salad juga menambah zat kulit dan meningkatkan penyerapan oksigen dengan cara memperbaiki aliran darah.
 13. Avocado. Kaya dengan vitamin B. Vitamin B terbaik untuk kulit cantik. Pengambilan harian avocado membnatu membersihkan kulit wajah dan menghilangkan ruam akibat keradangan pada kulit.

 14. Almond. Kaya dengan vitamin E. Vitamin E sememangnya terbaik untuk kulit. Vitamin antipenuaan juga membantu membersihkan kulit wajah dan membuatkan kulit wajah nampak berseri (glowing). Jika mengambil almond setiap hari, ai dapat menjaga membran sel dan mengeluarkan racun berbahaya dari tubuh badan.

15. Yogurt. Kaya dengan vitamin E dan protien. Ia membantu memdapatkan kulit yang bersih dan cantik. Untuk pilihan terbiaik, pilih yogurt yang rendah lemak.

 kredit: fuh.my, wanista.com







-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, pembelian dan konsultasi percuma berkenaan produk Shaklee.


Nurzhinan Mohd Yunus | Shaklee Independent Distributot [ID : 1085116]


SMS WHATSAPP 0135707812 | FB : Ziana Beauty Shoppe 

wassalam ^ _ ^


Friday, May 23, 2014

13 FAKTA PEMAKANAN TAMBAHAN YANG ANDA PERLU TAHU

Assalamualaikum..



Kenapa kita tak dapat bergantung sepenuhnya pada pemakanan sahaja untuk keperluan nutrisi?

Kita biasa dengar orang cakap 'saya boleh dapat semua nutrisi melalui pemakanan sihat'.

Ok. Fine. Jom kita baca dan ketahui sebab apa perlunya makanan tambahan??

1. Masyarakat kita sebernya terlebih makan tapi tak cukup zat
Jarang sekali kita dengar orang meninggal kat Malaysia ni disebabkan kebuluran. Tapi, ramai tidak sedikit yang mengalami masalah penyakit kronik yang banyaknya disebabkan diet yang tak seimbang. Obesiti, Kencing manis, Darah tinggi, jantung - Itu fenomena biasa!

Kajian populasi di US (Malaysia tiada statistik lagi, tapi lebih kurg sama je actually) mendapati : Kekurangan nutrisi adalah seperti berikut ~ 90% in vit. B6, 75% in magnesium,68% in calcium, 57% in iron, 50% in vitamin A, 45% in vitamin B1, 41% in vitamin C, 34% in vitamin B2, 34% in vitamin B12....and the list goes on.

2. Zat dalam tanah kita semakin berkurangan
Industri pertanian sekarang mementingkan kuantiti dari kualiti. Tanah tidak dibaja semula. Tumbuhan di modofikasi secara genetik (GMO) - satu umbut pisang boleh diproses dalam makmal dan di klon atas agar plate menjadi 1500 anak pisang! Itu tak termasuk penggunaan racun seranggan yang berleluasa lagi. Kualiti sayur dan buahan sekarang tak sama cam dulu.

Saya pernah ada kawan yg mengusahakan nenas, complain produk dia tak dapat masuk ke Singapore sbb dapat di kesasn mereka meracun 2 kali - So, tendang balik ke Malaysia. Jual kat sini je. Siapa makan? Cer citer.. huhu

Ada juga yang akan komen, sedikit racun dibenarkan.. memang betul, tapi kalu lama-lama terkumpul, jadi bukit jugak kan.. Sebab tu kes kanser semakin meningkat.

3. Industri Makanan Terproses yang berleluasa
Banyak makanan yang dijual sekarang - kebanyakkannya terproses samada di dedahkan pada cahaya, oksigen perubahan drastik suhu semasa pemprosessan - Ini akan merosakkan zat-zat yang terkandung dalam makanan.

Cuba fikir - Apa zat yang ada dalam Potato Chips yang anak-anak kita makan? atau whatever 'jajan' yang masuk dalam mulut.

4: Proses Penyimpanan Makanan dan Transportation.
Siapa boleh confirmkan yang ayam kita makan di McD atau KFC tu ayam yang baru disembelih semalam? Seminggu? Sebulan atau 6 bulan lepas?

Daging burger tu bila di proses? Sebulan? Setahun? 2 tahun?

Semuanya telah ditambah dengan pengawet agar boleh tahan bertahun-tahun. Itulah kemajuan Food Industries!

5: Home Storage Food.
Tadi kat McD dengan KFC, sekarang cuba tengok rumah kita sendiri. Berapa lama kita simpan sayur-sayuran dan buah-buahan kat rumah?

Setiap hari nutritional value akan semakin menurun walaupun kita simpan didalam peti ais. Apatah lagi sayur yang dah kita simpan lama, hatta ikan atau ayam yang dah sebulan? Nutrisi kian merudum.

6. Pencemaran Alam Sekitar kita.
Setiap tahun 6 billion pounds bahan-bahan kimia di lepaskan dibumi.
Ada yang masuk dalam udara - kita hidu. ada yang masuk dalam air - kita minum. Ada yang masuk dalam makanan - kita makan. Ada yang dipersekitaran - kita sentuh.

Kita tak banyak pilihan. Macamana nak elakkan semua tu? Duduk di pergunungan Himalaya? Tanam pokok sendiri. Minum air gunung. Hidu udara segar setiap hari. No fast food. No processed food. No stress. No traffic jem. Jika mampu - kita mungkin tidak perlu ambil sebarang supplements. Life is so ideal.

7. Pengumpulan toksin dalam haiwan yang kita makan.
Ikan dicemari merkuri. Ayam di inject supaya cepat besar. Lembu diberi makanan 'chemical based' supaya banyak daging, cepat besar. Banyak produksi, banyak untung.

Kita yang makan ikan, ayam dan live stock yang mengandungi hormon dan antibiotik. Telur tak original pun ada. Huh.. macam-acam ada! Semua ini akan menggangu kesuburan kita, pembesaran anak-anak dan menyumbang kepada penyakit2 kronik yang merbahaya.

8. "Energy" pollution di sekeliling
Kanak-kanak pun dah ada hp. Radiasi dimana-mana. Setiap masa. Cuma kita tak namapk. Ia membantu tapi dalam masa menjadi radikal-radikal bebas yang sama membantu merosakkan sel-sel dalam tubuh kita.

9. Stress dimana-mana.
Mana ada orang yang hidup tak ada stress. Hatta, orang yang duduk di hospital bahagia lagi stress bila kena electrical current treatment di kepala!
Stress yang kronik dan berulang-ulang akan menurunkan paras tenaga anda dan menghasilkan hormon yang seterusnya akan memberi impak negative kepada sistem imun anda dan mempercepatkan proses penuaan.
Sebab tu orang yang selalu senyum, ketawa berpada-pada nampak lebih muda

10. Merokok. Alkohol.
Semua tabiat ini akan menghabiskan stok nutrisi dalam badan. Satu batang rokok akan drained off ~ 250mg vitamin c dalam badan. Satu hari hisap 10 batang. 2500mg vitamin c hilang setiap hari. Macamana nak ganti? 5 biji Vitamin C 500mg SR atau Makan 7 biji oren dengan kulit-kulitnya skali. Boleh? hihi


11. Sistem Penghadaman yang tidak baik.
Sembelit. Gastric. Chron's disease. Selalu kembung. Banyak gas - semua ini masalah sistem penghadaman yang akan menggangu penyerapan nutrisi. Kita makan makanan yang berkualiti, organic tapi tak dapat nak diserap. Camner? anda perlukan pemakanan tambahan untuk memperbaiki sistem usus anda.

12. Ubat-Ubatan
Badan kita adalah mesin kompleks. Ia akan saling bertindakbalas. Jika kita makan apa-apa ubat, ada yang mungkin akan berinterksi dengan supplements yang menyebabkan keperluan vitamin tersebut semakin meningkat.

Contohnya :
Wanita yang mengambil pil perancang keluaraga - Anda perlu lebih Vit B6.
Pesakit Diabetes yang mengambil Gucophage - Anda perlu tingkatkan pengambilan calcium, B12 and folic acid.
Jika anda pesakit yang mengambil ubat Warfarin - Anda tidak memerlukan dos Omega atau Vitamin E yang tinggi. Ini boleh menyebabkan pendarahan.
Boleh ambil, tapi perlu berhati-hati.

13. Special Group : Pregnancy, Breastfeeding, Children, Teenager, Elderly and Chronic disease or disorder.
Pengambilan makanan tambahan akan membantu golongan berisiko ini untuk mendapat nutrisi yang lebih lengkap untuk pertumbuhan dan kesihatan optimun.


Kehidupan dan gaya hidup sekarang mendedahkan kita kepada pelbagai penyakit. Dalam keluarga saya sendiri dan kawan-kawan pun, ramai yang darah tinggi pada usia muda. Ada yang meninggal akibat serangan jantung pada usia 30 tahun.

Terpulang pada kita di mana prioriti kita



If you think health is expensive. Then, try sickness! ~ Saya suka qoutes ni.

Kita berusaha. Kita cuba buat yang terbaik untuk menjaga jasad amanah Allah ini.


Share Jika Anda Prihatin. Saya doakan anda yang sedang membaca atricle ini dikurniakan kesihatan yang terbaik di sepanjang hayat anda.

-Dr Malinda-

 Health is wealth!.








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe
 
 

Wednesday, May 21, 2014

Testimoni jeragat pudar kulit muka tegang

Assalamualaikum..

Kulit cantik dan tegang.. pendek kata awet muda sentiasa memang jadi idaman tiap wanita.. jika boleh nak nampak muda selalu kan.. semuanya bergantung kepada apa yang kita makan, tabiat, senaman, dan banyak lagi nak kekal awet muda ni.. tapi nak terus muda tu tentunya tidak kan.. sebab semua pasti akan tua kelak.. =)

Meh nak kongsi satu lagi testimoni dari group fb oleh ana lyana;
Testimoni from my beloved mom. Jeragat pudar dan kulit muka tegang setelah 2 bulan mengamalkan makan GLA dan Alfafa. Start makan GLA 1st puasa hari tu. Start makan alfafa, masa saya balik beraya. Sabtu lepas, ibu datang KL. Ramai yang tegur kulit muka tegang dan jeragat pudar. Ibu senyum-senyum je lah dengar orang puji gitu.


 nampak beza kann... hihi..







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812





Atasi sembelit anak dengan Meal Shakes Shaklee

Assalamualaikum..


Anak-anak kecil yang ada sembelit memang biasa terjadi.. Macam anak Pn Maslina yang diserang sembelit.. kisah selanjutnya di sini.
"Apabila Khadijah di serang sembelit, hati ummi mana yg tidak risau. Kesian sgt kerana proses mengeluarkan najisnya perlu di tolong! Hukhuk... Apa puncanya? Yup, masalah utama Khadijah kurang minum air kosong. Minuman kegemaran nya yg manis2. Teh O, kopi, sirap, milo, vitagen, Oren sunquick. Dan sbb itu lah saya jarang bancuh air manis2 di rumah. Hanya bila keluar shj keadaan kurang terkawal. Makanan nya pula Khadijah suka kan kek, spaghetti, cheese, buah2an, sayur2an terpilih, dan kurang mahu makan nasi. Makanan utama nya setiap hari adalah susu. Susu formula utk Khadijah lebih kurang 4kg sebulan. Erm... Jika di lihat, mmg lah anak ini kurang seimbang pemakanan nya. Kerana itu jugalah, tubuh badan nya comel lote sj. Hanya 9kg - 10kg di USIA 2thn 8bln."
Apa alternatif Pn Maslina? Tentunya beliau memilih Meal Shakes untuk anaknya Khadijah.
"Alhamdulillah... Kini Khadijah boleh membuang dgn senang hati & gembira. Dan saya tidak Susah hati lagi."

Meal Shakes Shaklee 

Merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan serta sarat dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. Pilihan protein soya terbaik anak anda.


Apa kelebihan Meal Shakes Shaklee untuk anak-anak ?
  1. Kurangkan Ekzema
  2. Untuk Tumbesaran
  3. Untuk Perkembangan Minda
  4. Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
  5. Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
  6. Untuk Anak kekal aktif
  7. Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  8. Meningkatkan berat badan anak
  9. Membantu anak fokus
  10. Membantu kurangkan kekerapan asthma
  11. Mengatasi masalah sembelit pada anak
  12. Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  13. Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  14. Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
  15. Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Resepi bancuhan Meal Shakes boleh cuba di sini.


Berita baik bulan SEPTEMBER ini ada Promosi Meal Shakes Shaklee..


Jika anda beli 3 canister Meal Shakes dalam 1 resit , anda bakal mendapat :

>> PERCUMA 1 LAGI CANISTER MEAL SHAKES SHAKLEE
>> PERCUMA POSTAGE
>> PENJIMATAN RM113 









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe