Monday, January 19, 2015

3 Supplemen Shaklee Bantu Cepat Kecutkan Jerawat dan Hilangkan Parut




Assalamualaikum dan Hi semua !!


Hari ni Cik G nak berkongsi satu tip yang biasa Cik G buat untuk kecutkan jerawat cepat dan hilangkan parut kat muka. Alhamdulillah setakat ni memang berkesan dan Cik G tak risau dah kalau ada jerawat datang. Kalau dulu sebelum kenal Shaklee memang risau takut jerawat makin teruk.


Sapa-sapa ada problem jerawat jugak ??


Apa yang Cik G buat ialah Cik G consume alfalfa, vitamin C dan vitamin E setiap hari. Tapi yang Alfalfa dan vitamin C tu Cik G upkan dos dia dari biasa. Contoh, 10 biji alfalfa dan 3-4 biji vitamin C sehari. Jangan lupa minum air suam/mineral banyak.



Satu lagi tip dia nak bagi cepat berkesan Cik G buat masker alfalfa dengan vitamin C dan masker vitamin E. Masker alfalfa + vitamin C ni yang sebenarnya bagi cepat kecut jerawat tau. Sapu masker ke seluruh muka. Jangan bahagian jerawat je. Sebab sifat jerawat ni walau kat bahagian luar muka kita nampak dia dah pecah and kecut, tapi bahagian dalam kemungkinan besar dia boleh pecah dan merebak. Perasan tak bila jerawat dan elok lepas tu ada lagi??

Kalau takut ada parut bekas jerawat, pakai masker vitamin E. Vitamin ni sangat membantu untuk mengurangkan kesan/bekas jerawat, tompok hitam dan kulit kusam.


VITAMIN C SR
  • Antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain.
  • Vitamin C juga merangsang dan mengasilkan kolagen dalam badan
  • Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.
  • Membantu mengecut dan menghalang jerawat.
  • Juga bertindak melindung dan membaiki kulit.
  • Membantu mencerahkan kulit jika mengambil vitamin C setiap hari.
  • Vitamin membantu mengurangkan kesan hitam dan kesan sunburn.
  • Membantu melindungi kulit dari sinaran UV.
  • Membantu masalah kulit sensitif seperti eczema dan resdung.
  • Mempercepatkan pemulihan luka kerana ia berupaya menggantikan tisu yang rosak.

VITAMIN E
  • Merupakan antioksidan yang powerful dan tidak dapat dihasilkan oleh badan.
  • Bertindak meneutralkan radikal bebas.
  • Bersifat anti-penuaan, dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah.
  • Membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel.
  • Mengurangkan parut pada kulit.
  • Membantu memudarkan parut dan jeragat di wajah.
  • Membantu menyerikan wajah akibat kulit kusam.
  • Mengatasi masalah blackheads dan whiteheads.
  • Mengawal masalah kulit berminyak.

ALFALFA COMPLEX
  • Bertindak sebagai agen detoks semulajadi. Membuang segala toksin dari badan. Jerawat berlaku disebabkan kehadiran toksin dalam badan.
  • Membantu meneutralkan asid dalam badan.
  • Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
  • Membantu masalah penghadaman
  • Membantu masalah resdung, asma dan alergi.



Testimoni bermasker dengan vitamin Shaklee :












Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp : 013-570 7812

FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.