Tips Mata Cantik dengan Vitamin E Semulajadi




Cik G sungguh pasti ramai wanita-wanita di luar sana yang sangat mementingkan kecantikan termasuk kawasan sekitar mata. Dan Cik G juga percaya ramai juga ada masalah di sekitar kawasan mata.

Ada yang sanggup berbelanja banyak semata-mata untuk memastikan kawasan sekitar mata bebas dari kedutan, garisan halus, mata sembap, bengkak dan sebagainya. Malangnya hasil tidak seperti yang dijangkakan malah ternyata ia mengecewakan bukan ??


Tahukah anda krim mata kebanyakan di pasaran yang bertujuan untuk mengurangkan kedutan dan garisan halus kadang-kadang boleh menyebabkan kulit di sekitar mata menjadi kering dan hilang kelembapan.

Semua krim mata di pasaran harga lebih mahal kan ?


Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kawasan sekitar mata cepat berkedut, muncul garisan halus, nampak lesu, sembap dan juga boleh menyebabkan seseorang nampak lebih tua dari usia antaranya :

- Mengadap komputer terlalu lama

- Kurang tidur

- Kurang nutrisi

- Menggosok sekitar mata dengan terlalu kasar atau cara yang salah


Selain krim mata, Cik G ingin berkongsi satu cara lebih mudah dan jimat serta berbaloi iaitu menggunakan vitamin E semulajadi untuk mengurangkan kedutan dan garisan halus pada mata.


Semua sedia maklum vitamin E adalah vitamin penting untuk melambatkan proses penuaan kerana tinggi antioksidan 



Bagaimana ? Caranya mudah.

Ambil kapsul vitamin E kemudian oleskan isi vitamin E pada sekitar mata dan kawasan muka yang lain. Sapukan di sekitar mata dengan kadar yang sesuai.


Cara ini juga sebenarnya lebih murah dan lebih baik berbanding menggunakan krim mata semata-mata. Tetapi jika sudah membeli krim mata anda boleh mencapurkannya dengan vitamin E.


Ia dikatakan dapat membantu menjaga keremajaan kulit dan sangat sesuai untuk diamalkan semua orang termasuk lelaki sejak dari usia muda remaja. Vitamin E terkenal sebagai vitamin antioksidan yang akan menjaga kulit luar dan dalam, melicinkan kawasan mata, mengurangkan kedutan dan garisan halus serta mencegah terjadinya kedutan baru.


Malah vitamin E juga sangat berkesan untuk mengurangkan parut pada kulit samada parut lama atau baru, mengurangkan blackheads dan whiteheads serta melembapkan kulit terutama yang ada masalah kulit kering dan menggelupas.


Rawatan vitamin E untuk kulit tidak pada luaran semata tetapi digalakkan mengambil makanan harian yang kaya dengan vitamin E untuk menjaga kecantikan dan kesihatan kulit luar dan dalam.


Sumber makanan Vitamin E :
Minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.


Keistimewaan dan Kebaikan Vitamin E Shaklee 

*** sebotol untuk 4 bulan ***


Vitamin E dari sumber semulajadi yang mengandungi :
- 8 jenis Vitamin E (d-alpha, beta, gama, delta)

- Minyak kacang soya

- Minyak biji gandum yang tinggi kandungan Vitamin E

- 10 mg SELENIUM semulajadi untuk membantu tubuh menyerap sepenuhnya vitamin E

- Grape seed extract (20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E biasa dan 50 kali lebih besar daripada vitamin C)
 
Antara Kebaikan Vitamin E Shaklee :
  • Vitamin antioksidan yang powerful yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan 
  • Bertindak meneutralkan radikal bebas 
  • Bersifat anti-penuaan, dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah 
  • Membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel 
  • Membantu memudarkan parut dan mengurangkan masalah jerawat 
  • Mencegah dan menghalang jeragat
  • Memperbaiki peredaran darah lalu menjadikan wajah berseri dan tak kusam 
  • Mengurangkan stretch mark hodoh di perut 
  • Melindungi paru paru dari pencemaran udara 
  • Mengurangkan tekanan darah
  • Membantu dalam pencegahan penyakit katarak 
  • Membantu mencegah pertumbuhan abnormal sel terutama kanser 
  • Merendahkan kadar kolesterol
  • Membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual (PMS)

Banyak sangat kebaikan Vitamin E Shaklee untuk kecantikan dan kesihatan. Anda membuat pilihan yang bijak jika membeli vitamin E Shaklee kerana bukan sahaja bersumber semulajadi tetapi juga sangat mmebantu dalam mengurangkan kedutan dan garisan halus sekitar mata tetapi dapat extra benefit yang lain.


Jadilah pengguna yang bijak dan pastikan nilai duit berbaloi !!








Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

 

Post a Comment

0 Comments