Vitamin C 500mg Shaklee VS Vitamin C 1000mg





Ramai yang bertanya kenapa Shaklee tak ada Vitamin C 1000mg sebaliknya hanya ada Vitamin C Plus 500mg 


Kenapa ??

Mari kita berkenalan dulu dengan sifat vitamin C. Vitamin C adalah vitamin larut air yang menjadikan ia mudah rapuh dan cepat hilang daripada tubuh. Jadi vitamin C ini perlu diambil pada setiap masa.

Dan badan kita hanya mampu menyerap Vitamin C pada jumlah yang sedikit pada satu-satu masa antara 100-200 mg dan selebihnya akan dikeluarkan melalui urin (jadi air kencing kaya dengan Vitamin C).


Bagaimana nak pastikan tubuh badan kita dapat menyerap kesemua Vitamin C ini ??


Salah satu ciri-ciri memilih supplemen Vitamin C yang terbaik dan berkualiti adalah Vitamin C itu ada teknologi ' sustained release' atau pelepasa masa. Teknologi ini bertindak melepaskan Vitamin C secara perlahan dan berperingkat ke dalam tubuh pada satu-satu masa.


Inilah sebabnya Shaklee menyediakan Vitamin C 500mg. 


Keistimewaan Vitamin C yang tidak boleh ditandingi Vitanin C jenama lain di pasaran dengan teknologi Sustained Release.


Vitamin C Plus 500mg Shaklee lengkap dengan teknologi 'sustained release'. Ia bertindak melepaskan 100mg Vitamin C setiap sejam ke dalam tubuh selama 5 jam berterusan. Lapisan demi lapisan Vitamin C diurai dan dilepaskan.


Dan jika Sustained Release Vitamin C Plus 500mg Shaklee ini diambil 2 biji dalam jarak masa 5 jam, ia akan kekal dalam plasma darah selama 24 jam! woww hebat tak hebat?!


Sebagai contoh, anda nak kulit cantik, cerah, atau kurang sihat?
Ambil 2 biji Vitamin C Plus 500mg Shaklee dalam setiap 5 jam. Jadi 200mg vitamin C akan dilepaskan dalam badan selama 5 jam berterusan.

Lagi best, Vitamin C Plus 500mg Shaklee ini bersumberkan dari ekstrak jagung bukan daripada oren. Ini menjadikan ia sesuai untuk semua, boleh diambil bila-bila masa dan tak perlu risau jika ada masalah gastrik.

Dan tambahan Bioflavonoid untuk penyerapan Vitamin C yang lebih optimum ke dalam tubuh. 



Adakah supplemen Vitamin C anda lengkap dengan 'Sustained Release' ? Fikirkan apa akan jadi jika tiada teknologi ini ? Walaupun supplemen Vitamin C anda membekalkan 1000mg sebiji tetapi tiada 'Sustained Release', ia hanya sia-sia sahaja kerana hampir 70-80% peratus Vitamin C anda akan dikeluarkan melalui urin.















Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Post a Comment

3 Comments

  1. Baru tahu pasal sustained release tu ^-^

    ReplyDelete
  2. WAH ADA VITAMIN C :-)

    ReplyDelete
  3. Sekarang jamannya harus pintar, vitamin c terbaik itu dimana yang dosisnya tidak berlebihan. kenapa begitu ? Cari tau disini - http://goo.gl/BpLsBl

    ReplyDelete