7 Kelebihan ESP Shaklee Yang Perlu Anda Tahu


ESP produk paling laris dan terbaik di Malaysia! ESP pilihan ramai wanita cantik dan anggun. ESP untuk semua! Apa kelebihan ESP Shaklee ni sebenarnya? Kenapa ramai yang suka?





7 Kelebihan ESP Shaklee Yang Perlu Anda Tahu

1. ESP Shaklee sangat berbeza dengan protein soya jenama lain yang hanya membekal 5-8 gram protein. ESP membekal 14 gram protein berkualiti tinggi untuk setiap hidangan yang bersamaan dengan 3 sudu besar ESP. Ia juga rendah lemak, tiada gula tambahan dan tanpa kolesterol.


2. ESP Shaklee berasaskan non-GMO soya atau tidak diubah suai secara genetik. Soya yang digunakan adalah organik dan tiada suntikan hormon tambahan serta tiada hormon pertumbuhan.

Korang tau tak? Hampir 80% soya di dunia telah diubahsuai secara genetik.


3. ESP Shaklee menggunakan soya yang berkualiti dan terbaik. Soya yang digunakan untuk menghasilkan ESP dipantau dengan ketat di bawah satu program iaitu Program Pemuliharaan Identiti (IPP). Program ini akan memantau sumber kacang soya dari proses penanaman sehingga pemprosesan ESP. 


4. ESP Shaklee lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan. Ia perlu diambil dari sumber makanan sahaja. Asid amino perlu sangat penting untuk badan yang sihat, untuk kulit, untuk kuku, rambut, hormon, jantung dan sebagainya.

Korang tau tak? Apabila badan tidak mendapat asid amino perlu yang cukup, kulit baru yang dihasilkan oleh badan akan nampak kusam, tidak cantik dan tidak bermaya. Rambut juga akan lebih mudah patah, rapuh, bercabang dan nipis.


5. ESP Shaklee mengandungi protein yang berkualiti tinggi. ESP mendapat skor penuh iaitu 1.0 (yang terbaik) untuk skor penghadaman protein kepada asid amino. Tujuan skor ini untuk mengukur kualiti protein dan manfaat sama seperti sumber protein haiwan yang lengkap dengan 9 asid amino perlu. 


6. Kebaikan isoflavons soya yang terdapat di dalam ESP Shaklee. Soya ESP diproses dan dibancuh dengan air bagi mengekalkan keaslian isoflavons seperti genistein dan daidzein. Tidak seperti protein soya yang lain yang banyak menggunakan alkohol.
  • Isoflavons- merendahkan LDL kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan mencegah kanser payudara / prostat.
  • Genistein- mengekang pertumbuhan kanser, memusnahkan radikal bebas, membantu pemulihan uterus, ovari, menopos.
  • Diadzein-anti tumor, pankreas, anti estrogern dan berguna untuk wanita menopos

7. ESP Shaklee mempunyai indeks glisemik (GI) yang rendah, hanya 39. GI yang rendah akan memberi tenaga yang lebih lama secara konsisten tanpa meningkatkan gula dalam darah. Indeks glisemik yang rendah juga dapat mengurangkan risiko diabetes / kencing manis. Dan ia sangat bagus untuk pengurusan berat badan. 

Berbeza pula dengan karbohidrat seperti nasi yang boleh mengenyangkan tetapi dalam masa yang sama ia akan meningkatkan gula dalam darah. Keadaan ini akan mendorong rasa lapar, letih dan mengantuk.Betul tak betul?


Tambahan; ESP Shaklee juga 
  • Tiada kolesterol
  • Rendah lemak
  • Tiada gula tambahan



Bagus tak bagus ESP? Terbaik kan. Dalam satu tong ESP tu ada bermacam manfaat dan kebaikan kita boleh dapat. Ya, hanya dalam satu tong ESP saja!


Baca juga;

Info lengkap ESP 

10 kebaikan ESP untuk lelaki

ESP untuk puasa sahur

Koleksi Resepi ESP







Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .




Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)



Post a Comment

0 Comments