Showing posts with label Kalsium. Show all posts
Showing posts with label Kalsium. Show all posts

Tuesday, October 17, 2017

Promosi Ostematrix 3 Hari!


Sempena Hari Osteoporisis Sedunia, Shaklee Malaysia buat promosi best!

Promosi dia,

Beli 3 botol Ostematrix dapat diskaun 5%! 

Tapi promosi ni valid untuk 3 hari saja yer 





Ok. Sekarang gee nak share apa Ostematrix ni pulak.


Bagi yang tak suka or jarang minum susu macam gee tu solution dia korang semua bolrh amik OSTEMATRIX. Cukup untuk bekal kalsium untuk tulang, sendi dan otot badan! Telan saja tau. Mudah!

Daripada tak ambil kalsium terus atleast bila consume Ostematrix ni dapat lah bekalan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, fosforus, zinc, kuprum, mangan dan boron dalam tiap biji Ostematrix tu.





Jom Gee share kebaikan OSTEMATRIX:

-Menguatkan tulang dan gigi 
-Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh)
-Memulihkan kekejangan, kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy)
-Meringankan stress
-Menstabilkan tekanan darah
-Meringankan sakit ketika haid (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
-Membantu kekal bertenaga dan bersemangat
-Membantu masalah gastrik
-Membantu dalam pengurusan badan
-Mengatasi sembelit
-Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus
-Memperbaiki jantung berdebar & menstabilkan denyutan tidak sekata penyakit jantung
-Menggalakkan tidur yang lebih selesa
-Lebih mudah untuk bangun pagi
















Promosi Ostematrix hanya sah untuk 3 hari saja!







Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!


Tuesday, July 18, 2017

Ostematrix Bantu Mak Ayah Saya Sihat & Kuat

Selalu bagi apa untuk mak ayah or ibu bapa korang?

Sejak join Shaklee ni, Gee bagi sebotol Ostematrix kat mak ayah gee. 

Tiap bulan gee memang wajib beli Ostematrix untuk mak ayah. Dah berbotol dah gee beli. Tak ingat berapa bulan dah. 



Koleksi botol lama Ostematrix. Ada bantak lagi 
sebenarnya. Ni mak gee suka simpan. Hihi


Alhamdulillah. Bila konsisten makan Ostematrix, dia banyak sangat bantu mak ayah gee. Even gee sendiri pun amik Ostematrix ni. 

Antara efek yang kami dapat lepas consume Ostematrix; 

• Sakit lutut mak dah ok dari dulu. Kalau tak dulu nak ngadu lutut sakit lenguh lagi waktu sujud nak solat.  
• Badan pun tak rasa lenguh
• Sakit belakang/pinggang ok banding dari dulu
• Mudah bangun pagi 
• Mudah lawas 
• Boleh kawal sakit senggugut. Ni gee slalu amik bila kena period pain. 


Bagi yang tak suka minum susu tu gee rekomen korang amik Ostemateix ni. Dia kaya dengan kalsium. InshaAllah dapat topup kalsium dalam badan.


Tapi Ostematrix ni bukan ada kalsium saja ya. Ada jugak mineral lain. Ada Magnesium, Vitamin D, fosforus, boron, kuprum, zinc dan mangan. 


Ok. Gee share secara ringkas kebaikan Ostematrix. 

-Menguatkan tulang dan gigi 
-Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh)
-Memulihkan kekejangan, kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy)
-Meringankan stress
-Menstabilkan tekanan darah
-Meringankan sakit ketika haid (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
-Membantu kekal bertenaga dan bersemangat
-Membantu masalah gastrik.
-Membantu dalam pengurusan badan
-Mengatasi sembelit
-Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus
-Memperbaiki jantung berdebar & menstabilkan denyutan tidak sekata penyakit jantung
-Menggalakkan tidur yang lebih selesa
-Lebih mudah untuk bangun pagi


Gee suka amik Ostematrix ni. Sebab dia telan je. Bagi yang jarang minum susu, tak suka minum susu ke boleh amik Ostematrix sebagai ganti. 



Macam nilah rupa Ostematrix. Kaplet dia jenis 
mudah telan. Memang Shaklee design macam tu.




Gee nak share sikit testimoni Ostematrix untuk korang semua ok. 














Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Monday, February 27, 2017

Kaki Minum Susu ke Bukan?




Korang kaki minum susu ke?

Gee memang tak ler. Muak kot hari2 if minum Hihi. So solusinya gee telan Ostematrix ni aje udah. Dalam Ostematrix ni bukan ada Kalsium saja tau tapi juga ada Magnesium, vitamin D, fosforus, zinc, kuprum, mangan dan boron. Jadi inshaAllah semua nutrien ni akan diserap badan kita dengan  kadar 99%  penyerapan!


Apa benefit korang dapat bila amal selalu Ostematrix ni?

- Sakit2 badan, lenguh ok 
- Mudah lawas (ibu hamil & pantang jika makan selalu boleh elak sembelit)
- Sakit senggugut ok
- Baik untuk cramp, kebas2 
-Tidur lebih lena
-Mudah bangun pagi, rasa cergas 
-Sakit2 kaki, lutut ok 
- Pinggang terseliuh pun ok 
- Kawal rasa sakit gigi
- Boleh kontrol sakit migrain, pening2 (amik dgn Bcomplex lagi umpphh efek dia)


Banyak lagi sebenarnya testimoni2 Oste ni hihi. Korang kena makan sendiri baru tau. Hihi


Promo kaw2 Ostematrix bulan Feb ini

Beli 6 Free 1 
Beli 2 less 5%







Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116


FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!






Wednesday, December 14, 2016

Testimoni Ostematrix: Tak Ada Sakit Belakang Masa Hamil


 Assalamualaikum dan Hi :)

Simptom2 masa hamil biasa berlaku bagi sesetengah ibu hamil dan ia tidak dapat dielakkan. Antara simptom2 yang biasa berlaku ialah seperti sakit2 pinggang, sakit belakang, kejang, kebas, sembelit.


Entri kalini gee nak berkongsi pengalaman customer gee. Beliau sedang hamil dan menurut beliau sendiri, sudah 4 botol makan Ostematrix. Alhamdulillah so far beliau tak ada kena simptom2 preggy.







Ostematrix Shaklee
--------------------------

Untuk ibu2 hamil, gee memang akan mencadangkan Ostematrix. Ia bukan hanya membekal kalsium saja tapi juga ada magnesium, vitamin D, boron, mangan, zinc dan fosforus. Bagi yang TAK SUKA MINUM SUSU gee sangat2 rekomen Ostematrix ni sebab ia mudah ditelan!


Apa khasiat Ostematrix untuk ibu dan bayi?
  • membekal kalsium tambahan tanpa menganggu gugat kandungan kalsium si ibu
  • untuk pertumbuhan tulang dan gigi bayi
  • mengelak rasa kebas dan kejang
  • mengelak gigi dan tulang cepat reput (osteoporosis)
  • menghalang kejang otot masa hamil dan kontraksi yang berlaku saat melahirkan
  • mengelak sembelit masa hamil
  • membantu mendapatkan tidur lebih lena
  • mudah bangun pagi

 Best kan Ostematrix ni?! Preggy mummies dan breastfeeding mummies tu gee galakkan anda untuk consume Ostematrix ni. Ostematrix juga bagus untuk membantu penyusuan ibu.













Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjt tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp : 0135707812

FB: Ziana Eunos



Terima Kasih memilih Shaklee ;) 



Wednesday, April 2, 2014

Makanan yang mengandungi kalsium | Manfaat Kalsium

Assalamualaikum...

Kalsium.. semua orang tahu kalsium sangat penting untuk pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat. Tapi, sebenarnya, kalsium sangat penting kepada tubuh. 99% daripada sumber kalsium berada dalam tulang dan 1 % lagi berada di dalam darah, gigi dan tisu.Dalam jangka masa panjang, kekurangan kalsium boleh sebabkan tulang mudah rapuh dan patah.


Sekarang nak tahu makanan yang ada sumber kalsium. Paling terkenal susu, sumber kalsium tertinggi.
Ok. Makanan lain pulak apa yang ada kalsium?

  1. Keju
  2. Sayuran hijau seperti bayam, brokoli.
  3. Kacang almond (ia menyumbang 70-80mg kalsium)
  4. Tofu (dari kacang kedelai)
  5. Oatmeal (semangkuk oatmeal sama dengan 105mg kalsium)
  6. Susu kedelai (mengandungi 300mg kalsium)
  7. Ikan salmon (mengandungi 181mg kalsium)
  8. Yogurt rendah lemak
  9. Lobak 
  10. Kacang putih
  11. Buah-buahan kering
  12. Kacang putih
  13. Pisang

Antara Manfaat kalsium :
  • Mengaktifkan saraf
  • Melancarkan peredaran darah
  • Melenturkan otot
  • Menormalkan tekanan darah
  • Menyeimbangkan tingkat keasaman darah
  • Menjaga keseimbangan cairan tubuh
  • Mencegah osteoporosis (keropos tulang)
  • Mencegah penyakit jantung
  • Menurunkan risiko kanker usus
  • Mengatasi kram, sakit pinggang, wasir, dan reumatik
  • Mengatasi keluhan saat haid dan menopause
  • Meminimalkan penyusutan tulang selama hamil dan menyusui
  • Membantu mineralisasi gigi dan mencegah pendarahan akar gigi
  • Mengatasi kering dan pecah-pecah pada kulit kaki dan tangan
  • Memulihkan gairah seks yang menurun/melemah
  • Mengatasi kencing manis (mengaktifkan pankreas)

Betapa pentingnya kalsim kepada badan manusia kan. Sebab itu kalsium wajib diambil setiap hari.
Di Shakee, supplement kalsium ialah Ostematrix. Nak kenal lebih lanjut Ostematrxi, di SINI.









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe

IG: vitamincanteksihat